Fresh Pandora news in german language can be found at pandora-blog.de, enjoy!
OpenHandhelds.de is a brandnew and growing portal in german language, specialized in Open Handhelds such as the Wiz, GP2x and Pandora.
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Greeting message:
In den nächsten Tagen werden wir einige neue Artikelserien starten, die euch hoffentlich die Wartezeit bis zum Release der Pandora etwas kurzweiliger gestalten. Ihr könnt gespannt sein, welche Themen sich unser Team für euch ausgedacht hat.
Natürlich werden wir auch die Features und das Design der Website weiter ausbauen. Beispielsweise werdet ihr bald die Möglichkeit haben, unsere Artikel per RSS-Feed zu abonnieren.
Wir möchten uns für die geäußerte konstruktive Kritik bedanken, und versuchen die Verbesserungsvorschläge bald umzusetzen.
Schaut einfach in ein paar Tagen mal wieder rein, dann gibt es sicherlich einige Neuheiten zu entdecken.
Good luck, colleagues! 🙂
OpenHandhelds.de is a brandnew and growing portal in german language, specialized in Open Handhelds such as the Wiz, GP2x and Pandora.
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In den nächsten Tagen werden wir einige neue Artikelserien starten, die euch hoffentlich die Wartezeit bis zum Release der Pandora etwas kurzweiliger gestalten. Ihr könnt gespannt sein, welche Themen sich unser Team für euch ausgedacht hat.
Natürlich werden wir auch die Features und das Design der Website weiter ausbauen. Beispielsweise werdet ihr bald die Möglichkeit haben, unsere Artikel per RSS-Feed zu abonnieren.
Wir möchten uns für die geäußerte konstruktive Kritik bedanken, und versuchen die Verbesserungsvorschläge bald umzusetzen.
Schaut einfach in ein paar Tagen mal wieder rein, dann gibt es sicherlich einige Neuheiten zu entdecken.
Good luck, colleagues! 🙂
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In den nächsten Tagen werden wir einige neue Artikelserien starten, die euch hoffentlich die Wartezeit bis zum Release der Pandora etwas kurzweiliger gestalten. Ihr könnt gespannt sein, welche Themen sich unser Team für euch ausgedacht hat.
Natürlich werden wir auch die Features und das Design der Website weiter ausbauen. Beispielsweise werdet ihr bald die Möglichkeit haben, unsere Artikel per RSS-Feed zu abonnieren.
Wir möchten uns für die geäußerte konstruktive Kritik bedanken, und versuchen die Verbesserungsvorschläge bald umzusetzen.
Schaut einfach in ein paar Tagen mal wieder rein, dann gibt es sicherlich einige Neuheiten zu entdecken.
Good luck, colleagues! 🙂
Gernot is working on a WIZ game, which also does run on a real WIZ as proven here: https://www.youtube.com/watch?v=RGn1aWlwOas
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The game is NOT yet public, but there is a Windows demo, available from here: http://www.glbasic.com/forum/index.php?topic=2395.0
Authors notes:
Here’s a preview of a game I made for the WIZ. Me playing with one hand, while holding the camera is a bit awkard, sorry.
The game uses the old pixel engine I had in the GP2X. I’m working on the OpenGL|ES version ATM.
The particels are alpha blended, but it’s still very quick. Also the pixel rotation in realtime is no deal the the WIZ. The game is a slideshow when running on a GP2X, overclocked to 240 MHz.
Unofficial Llibplanar is library for to be used for PS2 coding.
Release notes:
Changes from the original version:
* Llib2D.c
– Added resize resolution PAL to NTSC
* Llib2DText.c
– Added resize resolution PAL to NTSC
– Added characters ñ Ñ and ¿
* Llib3D.c
– Added camera movement (position x, y, z, rotation x, y, z, pointing camera x, y, z)
– Added transparent objects
* Llibgs.c
– Added resize resolution PAL to NTSC
– Added the functions drawBoxLined() and drawBoxLined2()
* LlibTex.c
– Added the functions GetTextureDir(), SetTextureDir() and imageFree() Experimental!.
These functions are dangerous because they change the pointer of textures
no matter who is in that memory. (Used in the game “el boli” for
remove the last picture loaded without using the function textureFixDir()).– Added imageLoadRawC() and imageLoadIIFC() functions to load an image in RAW/IIF format from memory.
* Load_IIF.c
– Added the functions IIF_vOpenFile(), IIF_vCloseFile(), IIF_vcountFrames(), IIF_vreadClut()
IIF_vreadImage() to upload files from the memory.* LoadFile.c
– Added findMediaMode function () that automatically guesses if the program is running
from HOST, MC0, MC1, MASS or CDROM.– Bars / or are changed automatically according to the accessed media.
– Added the functions vopenFile(), vcloseFile(), vreadFile(), vreadFileBlock(), vseekFile()
to read files from memory.* Math.c
– Added the functions gradosaradianes() and radianesagrados().
NOTES:
In this version should not be used objectReset() in the program as it is called internally from objectTranslate() and objectRotate () functions. Also before gfxRender() must be added a camRender().
Here comes a Tetris game for Playstation 2 coded by Ifcaro.
Discussion: http://forums.ps2dev.org/viewtopic.php?t=11185
Bricks-OS is an Operating System primarily for Game Consoles. It’s main goals is to share resources between different game consoles. This is achieved by using message passing for communication.
News from the Brick-OS project:
Interrupt support for the Playstation2 has been added. So now the work on preemptive multitasking, and interrupt driven drivers can begin
MahJongg Wii is a Mahjongg solitaire tiles game written specifically for the Wii, developed with devkitPro tools and using the GRRLib for rendering, sndlib for music and sound, and wiiuse for wiimote.
The goal is to clear the board by removing all the tiles. Tiles must remove in pairs. A pair consists of two tiles which both are a) “free” and b) identical (or of the same type).
Release notes:
Changed the application from ELF to DOL for compatibility with the Hombrew Channel beta 9
Pong2 is an open-source game based on the original game of Pong. Pong2 has improved features over the original. The paddle can be moved horizontally and vertically. 10 tracks of background music are available during game play. The first player to score 10 points in each level is the winner.
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Changes:
Improved goodbye screen
Added support for 60Hz screens

AEP-Emu (DE/EN)
DMG Page (DE)
Indie Retro News (EN)
Retroguru (EN)